Sju saker om mig

ett. Jag älskar naturdokumentärer och främst de från BBC. Oftast så är det helt fantastiskt foto i kombination med att man lär sig en himla massa nytt.

två. Skulle jag få väja tre band i hela världen att få uppleva en livekonsert med skulle detta vara 1. Pink Floyd 2. The Beatles 3. The Knife. De första två är ju rätt körda (även om jag fick uppleva detta förra våren) så hoppas på the Knife, någon gång om inte alltför lång tid.

tre. Jag är kanske sämst på att se på film. Mitt tålamod sträcker sig inte långt (såvida det inte finns något ätbart som håller mig delvis sysselsatt) och ser jag film sent slutar det i nio fall av tio att jag somnar. Men jag börjar bli lite bättre.

fyra. Ibland misstas jag för att vara lillasystern, av mig och min artonåriga syster. Känns oftats lite lagom kul men brukar skylla detta på att hon är ungefär fem centimeter längre än mig.

fem. Rätt ofta bubblar mitt huvud över av pyssel- och skaparidéer men jag är inte särskilt bra på att förverkliga dem.

sex. Mina textidéer kommer till sjuttiofem procent till mig när jag promenerar och åker tåg/buss/spårvagn.

sju. Ett av mina drömjobb var (är kanske fortfarande) att bli lokförare. Men jag har även velat bli polis, högstadielärare, författare, kock, bagare, konditor, marinbiolog, socinom, barnmorska och psykolog. Jag vet fortfarande inte till hundra procent vad jag vill men har ett litet hum om vad jag nog vill syssla med, så till hösten är det nog skolbänken som gäller för mig!

Era Fjärilsord
m.

Jag känner igen mig på mycket här. Jag älskar BBC:s naturdokumentärer och jag ville himla gärna bli marinbiolog när jag gick i mellanstadiet. Nu läser jag socialpsykologi så det gick väl sådär med den tanken.

2012-02-20 @ 16:22:01
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0