Att göra under tjugohundratolv

En halv månad in på tjugohundratolv och nu är den klar! Kort med endast trettiosex punkter, och kanske inte de mest roliga allihop men jag är nöjd. Vissa är ju förvisso nästan redan avklarade men lite tjuvstart tycker jag är okej.

 

1. Fjällvandra (this is the year, känner jag på mig)
2. Se tio filmer jag inte sett på imdb’s lista (VII/X)
3. Lära mig ett till språk
4. Köpfri månad (endast matvaror får köpas)
5. Besöka fem städer utomlands jag aldrig besökt förr (Hannover, Hameln, Frankfurt, Amsterdam)
6. Vara au pair i sex månader
7. Börja på universitet
8. Se en val
9. Ha klänning- och kjolmånad (no pants!)

10. Färga håret blont

11. Bo i ett annat land än Sverige

12. Se något super-awzm-total-bäst live

13. Tatuera mig (igen)

14. Flytta till en ny (för mig) svensk stad

15. Sluta äta/äta mycket mindre fisk och skaldjur

16. Inte dricka alkohol på minst sex månader (i sträck)

17. Sy en klänning

18. Besöka (och helst bo också!) på detta underbara ställe

19. Införskaffa alla Harry Potter-böckerna på engelska

20. Göra högskoleprovet

21. Gå en kurs/utbildning som är matrelaterad

22. Köpa en ny säng

23. Hitta fina pinnstolar som går att måla om lite när en vill

24. Läsa fyra stycken ”klassiker”

25. Införskaffa det perfekta soffbordet – för rätt pris

26. Spara minst 275kr/månaden till mitt ”kamerakonto”

27. Pyssla mera!

28. Göra en roadtrip på minst 48h

29. Bli mer aktiv på brevkollektivet

30 Ligga på en äng (eller liknande) och titta på stjärnorna

31. Vara sambo/kombo/roomie med någon i två månader

32. Hitta den perfekta postern med valar

33. Gå på en "blinddate"

34. Uppleva norrsken

35. Inte dricka något annat än vatten under en månads tid

36. Klara av sjutton punkter på den här listan

Trackback
RSS 2.0