Sextiofyra kvadratmeter

 
Efter en vår av idogt sökande av lägenheter i Umeå via blocket och bostadsförmedlingar så dök det en dag upp en blocketannons med en halvtaskig mobilbild på ett mintgrönt kök, med femtiotalsluckor. Mitt hjärta rusade iväg och i halv panik skrev jag ihop en presentation av mig själv och min framtida kombo, där jag total-swoonade för detta kök. Två dagar senare får jag ett samtal av henne som skulle hyra ut lägenheten, och ännu två dagar senare öppnar jag ett mejl där hon erbjuder att lägenheten är vår fram till sista januari - om vi vill.
 
Så i helgen flyttade jag in mina arton kartonger med kläder, skor, böcker och porslin och det mesta av mina möbler och nästa helg kommer min (numera före detta) brevvän från Boden ner med sina saker och möbler till denna lilla pärla. Sedan sker min riktiga inflyttning den första september, då jag packar ihop mig från Camillas etta i Stockholms-förorten och börjar skolan i den stad jag velat studera i sen början av gymnasiet.
 
Och ja, kära ni som fortfarande hänger kvar och läser i denna utdöende blogg: fler foton kommer när vi kommit iordning lite mer ordentligt. Lovar.

Era Fjärilsord
Jessica

Alltså så fint! Köket är så himlahimlahimla to die for.

2012-08-12 @ 22:05:59
URL: http://litesocker.blogg.se
Angelica

underbart fint kök! kanförstå varför du ville bo där! Åh nej men gud så underbart för dig! :D

2012-08-14 @ 19:39:58
URL: http://mataduvor.blogg.se
Angelica

sv: tack söt! Ja, älskar den jackan! ny är den! bild på den kommer snart :D

2012-08-23 @ 15:38:34
URL: http://mataduvor.blogg.se

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0