You know it makes my heart beat

Ett av årets i kanske särklass bästa album hittills (åtminstone inom electrovärlden) har nått mina öron. Röyksopp har lyckats igen. Junior heter deras nya album och den är så sjukt Underbar. Än så länge har jag bara hunnit med några få genomlyssningar men de flesta låtarna har redan gjort spår i mig ändå. En helt perfekt komponerad skiva och att Karin Dreijer, Lykke Li samt Robyn medverkar med sina unika röster på några av spåren gör inte skivan sämre. Oj oj, säger jag bara. Några ordenliga genomlyssningar till under helgen och jag lär vara fast. Jag får bara rysningar av tanken på de enkla men ändå så berörande komplicerade electroljuden.


Nu fattas det bara att någon fin svensk festival bokar dem till i sommar och jag lär köpa en biljett dit direkt.




Era Fjärilsord
Nene

Svar: Nja, jag vill ju se era favoritfoton, så det är väl temat, men i princip kan man ju säga att vilket foto som helst är ens favorit, det kan ju inte jag veta x)

2009-03-13 @ 16:01:24
URL: http://nene.webblogg.se/
Erik St

Jag tar åt mig äran, haha. Nej, förlåt.

Även Lykke Li är med på skivan (ja, jag fick det nyss bekräftat), och det här är årets kanske bästa skiva hittills.

2009-03-13 @ 20:24:33
URL: http://escapist.stubbis.com

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0