Det kunde ha varit någon annan

Någon gång kanske jag kommer gå här med Dig. Med för korta steg och för stort hjärta. Med din varma hand i min. Värme som sprider sig från din hand till min, vidare ut genom hela min kropp. Kanske kommer det vara vinter och du gömmer ditt ansikte i halsduken för kylan. Eller så är det sommar och din solbruna sommarhud lyser mot din lila t-shirt. Kanske är det förmiddag med sol som reflekteras i vattnet eller så är det natt men en miljard stjärnor över våra huvuden. Ditt vackra leende eller kanske tårar som dränker dina kinder? Ditt bubblande skratt som ekar mellan betonghusens väggar eller dina viskande ord i mitt öra, endast ägnade åt mig att få höra. Kanske kommer du dra med mig till bänken därborta eller så drar du iväg med mig någon helt annanstans..

Kanske kommer det aldrig ske. Kanske kommer det hända i en annan tid, med någon annan eller ingen alls. Kanske kommer jag alltid få gå här ensam..



Era Fjärilsord
Matilda

Klart du inte alltid kommer vara ensam! :o Tänk inte så, finaste Louise! Jag vet hur hopplöst det kan kännas ibland, men du är en så bra och fin människa att det vore ett under om du lyckades hålla dig undan människors kärlek ens om du försökte.

2009-01-28 @ 21:52:30
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Detverkarsåenkeltvännen

I drömmen håller du i min hand .(

2009-01-28 @ 23:29:22
URL: http://merryhappy.blogg.se/
Mia

Gud vilken vacker dikt :)



Klart du inte kommer bli ensam, det ordnar sig

kram ;)

2009-01-29 @ 13:10:43
Emma

jag bokstavligt talat ÄLSKAR

2009-01-29 @ 16:20:26
Antithesic

Solbrun kropp och (varför egentligen just) lila tröja? Är det nåt man ska jobba på? ><

Och någon annan stans drar man med dig; Bollhav! ^^

2009-01-29 @ 20:18:44
URL: http://last.fm/user/antithesic
Elli

Det var väldigt fint skrivet...



Lolz, när det gäller tjejer så är det du som gäller (L)

2009-01-29 @ 20:25:52
Matilda

Det är lätt att falla för fel personer, ja.. :/ Får ta och prata om det där nån gång, tycker jag. Vore trevligt att träffa dig snart igen, liksom!

2009-01-29 @ 21:14:37
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Detverkarsåenkeltvännen

Kanske är det du, fint!

2009-01-29 @ 23:11:00

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0