The Wall

Lika maktlös som alltid
Jag kan inte göra skillnad
Spyr ur mig orden som på hög
Spelar de någon roll,
gör de någon skillnad?
Tomt, tomt, tomt
hålet inuti växer som ogräs
Okontrollerat och överallt
Livet hindras av den höga väggen
den långa som inte går att undvika
Should I build the wall?
Nej nej nej!
Bryt sönder den istället, älskade
Inga murar, väggar, löser några problem
In perfect isolation here behind my wall
Livet där bakom är inte tryggare, bara kallare
Jag väntar på dig här på andra sidan

Jag är lika maktlös som alltid
lika liten och oduglig
The wall was to high

Livet är för stor, jag för liten
Jag ska inte ge upp
Jag finns kvar.
Hjärtat slår slår slår alldels för hårt
Utanför bröstet
blottat och torkat i kylan

Spelar det någon roll?
Ständiga fråga.
Jag slutar inte kämpa,
mitt hjärta i dina händer
och jag går under med dig.

Era Fjärilsord
Ida

vacker dikt :)

2009-05-03 @ 13:34:39
URL: http://hittaida.blogg.se/
Emelie

sjukt fint skrivet!

2009-05-13 @ 21:36:05
URL: http://crushyoursoul.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0