Korsvirkeshus á la Tyskland


I staden där jag bor ser de flesta hus i stadens centrala delar ut såhär. Korsvirkeshus från så långt tillbaka som 1500-talet! Tycker det är väldigt fantastisk hur välbevarade och gott omhändertagna många av byggnaderna är. 

Imorgon börjar jag en kvällkurs i tyska (hej lite nervös), och på torsdagkväll får jag besöka från en av de bästa jag vet i några dagar! På torsdag är det även sex veckor sedan jag kom hit. Kan inte förstå hur snabbt tiden gått. Kommer knappt hinna blinka innan mitt hår växt en decimeter, jag har lärt mig en hel del tyska (förhoppningsvis) och ska packa ner allting i min lila resväska och bege mig hemåt. Sen vart hemåt är om ett halvår, det vet bara stjärnorna än så länge!


Era Fjärilsord
Diman Dilir

fin blogg:)

2012-02-14 @ 18:55:22
URL: http://dimandilir.blogspot.com
Felicia

Vilka otroligt underbara hus!

2012-02-15 @ 18:17:16
URL: http://ffillann.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0