Future Reflections

Den senaste tiden har jag känt mer och mer att jag vill flytta hemifrån. Inte för det att jag inte trivs där jag bor utan mest för att jag känner att det är dags för mig att påbörja Mitt liv. Självklart är det samtidigt väldigt skrämmande; hur en ska klara hyran och övriga utgifter, samtidigt som en pluggar på heltid (vilket det nog lutar åt just nu, i mitt fall). Jag har drömmar, precis som nog alla människor har, men jag känner mig lite osäker på om jag kommer orka kämpa mig ända fram till slutet på nästa delsträcka. Jag har tittat på några universitetsutbildningar men flertal av de som har fångat mitt intresse är minst tre år - oftast fem. Fem år till med studier efter tre riktigt hårda år på Norrköpings kanske hårdaste (men ändå bästa) gymnasieskola. Det hade varit skönt att ha ett friår; åka iväg som aupair, resa och upptäcka världen i allmänhet eller kanske skaffa sig arbetslivserfarenhet. Dock är jag orolig för att ifall jag inte vidareutbildar mig ganska så direkt så kommer jag kanske aldrig ta tag i det, och med endast min gymnasieutbildning når jag inga drömmar (om inga mirakel sker). Det enda jag egentligen är helt säker på idag är att jag inte vill bo kvar i Norrköping. Om jag inte flyttar till de norra delarna av vårat avlånga land så försvinner jag nog utomlands. Fast det jag egentligen först och främst borde koncentrera mig på är att gå ut gymnasiet med betyg jag känner mig nöjd över. Jag har redan betyg i två avslutade kurser jag inte är nöjd med fast det finns inte så mycket att göra åt det nu. Jag får satsa mer i B- och C-kurserna, helt enkelt. Ett år kvar, sen börjar förhoppningsvis mitt nya liv i en ny stad..


Era Fjärilsord
Emma

hoppas det blir som du vill till slut <3

2009-08-08 @ 18:29:47
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/
emma

ojoj, här har det visst dykt upp en hel del inlägg när jag varit borta :)



vet du om ngt boende är bokat än (a)?

2009-08-10 @ 00:21:15
URL: http://frostflinga.blogg.se/
emma

Förresten...

Känner igen en del av de där reflektionerna... just nu sitter jag och kollar på ettor i göteborg för skojjs skull :)

2009-08-10 @ 00:22:20
URL: http://frostflinga.blogg.se/
Ida

Hoppas du kommer på vad du vill göra, det är inte alltid lätt att hitta rätt - vad är det du vill studera?

2009-08-10 @ 13:19:39
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
mikaela

ha en fin dag!

2009-08-15 @ 08:39:06
URL: http://ninnimikaela.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0