Dova vibrationer mot kudden

Ordlaviner
rakt ut och ner
Aldrig har mina
händer format
sådana stavelser


Ikväll saknar jag vibrationen och meterlånga textmeddelanden med ord som får hjärtat att fladdra utanför kroppen. Fast mest saknar jag att somna till lugna andetag i nacken efter timmar av alltochingetprat till dov musik från isländska magiker.

Era Fjärilsord
olivia

det låter fint. känns surt att bara sitta med det där himla etikarbetet istället för att göra mysiga saker.

2010-02-11 @ 19:51:40
Zandra

Idag frågade en av mina finaste klasskamrater "Varför är man ensam mitt på vintern, då man behöver kärlek som mest just då?" Det var så fint. För det är så sant.



Men sedan lade hon till "Jag menar... Vart är alla snygga puddingar man kan kolla på? Det går Inga snygga killar på den här skolan. Vet ni några?" och sedan diskuterade hon snygga killar med två tjejer i klassen.

Då tog det fina i det hon sa slut.

2010-02-11 @ 20:35:32
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/
andreas

typ.. vid nio tror jag ):

2010-02-11 @ 21:28:31
URL: http://popluggen.blogg.se/
Zandra

Även jag har svårt för att formulera mig i verkligheten. Mina tankar är bara... Åh, de virvlar bara runt och runt, det står så klart i huvudet. Men jag skulle aldrig kunna förklara.

Det kanske bevisar att jag råder brist på intelligens, eller att jag läst för få böcker. Jag vet inte.



Tror du att vintern får hjärtslag att frysa till? Man lägger så mycket på hyllan under vintern. Det känns som om att min kamera samlar på damm just nu, jag som så passionerat fotade minst 2 gånger i veckan i somras. Med nya idéer, hela tiden.

Man kanske lägger kärleken på hyllan under vintern.

Det borde ju inte vara så. Sverige behöver bara värme, kärlek.

2010-02-11 @ 21:35:08
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/
Zandra

Åh, att lite sol kan göra så otroligt mycket.

Jag är så himla trött på snön.

Jag har glömt hur gräset ser ut, gud, jag saknar gräset.

Jag saknar värmen.



Jag saknar regnet. Att man ens kan sakna något som just... Regn är ju bara absurt. Regn som är så tråkigt, hemskt.



Men jag håller absolut med dig, sol, sol är vad vi behöver. Jag äter konstiga D-vitaminspiller för att försöka hålla humöret uppe. Men jag tror inte att de fungerar, för det känns lika grått inuti.

2010-02-11 @ 22:34:13
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/
Zandra

Ja, åh, sommarregn... Jag brukar öppna fönstret bara för att få andas in den doften.

Jag minns en dag i somras, då det var sådär farligt varmt. Jag åkte till en annan kommun för att träffa min närmsta vän. Det hade inte regnat på flera, flera veckor. Och så bara... Öste regnet ned. Vi satt på ett fik, men just då så bara rusade vi ut. Och dansade. I regnet. Det var så fint, det är så fint att man har någon som man delar sådana minnen med.



Och du får säga till om det blir jobbigt med alla kommentarer i din blogg, hah!

2010-02-11 @ 23:06:10
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/
Zandra

Åh, så fint, att kolla på stjärnorna alltså.

Jag har inte gjort det på flera, flera år.

Sist var väl... När jag var 8-9 år. Jag och min dåvarande bästa vän lade oss bara ned och kollade på stjärnorna.



Jag har allt för få fina minnen, men jag hoppas på att detta året skall bli ett sådant där... Fint år. För året har börjat bra!

2010-02-12 @ 20:13:17
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0