Misantropi; avsky mot det mänskliga släktet

Jag avskyr att det lite för ofta känns som vissa amänniskor som ramlar in i mitt liv, och kanske blir kvar, gör ungefär allt för att spä på min misantropi. Min extrema avsky för inställsamma, falska, dubbeltydiga och osäkra männniskor som gör allt för bekräftelse, ökar markant för varje gång jag möter någon sådan.

Jag är väldigt godtrogen och litar lätt på personer jag nyss bekantat mig med. Dock undrar jag ofta när den dag ska komma när jag inte längre gör det. Jag tror jag kryper allt närmare den dagen, då jag börjat få svårt att lita på människor i min omgivning. Jag blir så arg. Mest på mig själv att jag luras så lätt, och  jag faktiskt litar på någon som så plötsligt nästlad sig in i min vardag. Flera gånger har jag fått tji för det och till och med brutit sönder en av de jag ändå värderade högst i mitt liv. Just i detta specifika fall har jag tänkt och undrat vad vinner du på det här? men aldrig riktigt nått någon slutsats.

Punkt nummer fyrtioett på listan har misslyckats så grovt att jag nästintill skäms.
Tack, djävulska omvärld.


Era Fjärilsord
ida somfan.

yes! på måndag ska jag till folkbladet för någon läskig diskussion, men det är inte först 17.00, annars funkar torsdag helt för mig!

2010-12-09 @ 08:54:05
URL: http://idasomfan.se
Lisa

(Åh, vad säger man när du så öppet berättar om ett svek?)



Människor är fina, inte alla, men många. Min tumregel är att bara lite på människor som har synliga brister. Döljer de bristerna döljer de ofta mycket annat också.



Styrkekramar

2010-12-09 @ 11:06:48
URL: http://flortunn.blogg.se/
Lisa

lita*

2010-12-09 @ 11:07:18
Angelica

jätte fint skrivet... kan hålla med dig där lite. Men har funnit nu, de senaste, att det finns fina människor där ute i världen!

2010-12-09 @ 17:01:08
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Camilla

sv. jag minns inte riktigt vad jag har för gymnasiebetyg. tror det är typ 13.36 eller nåt sånt. så.. rätt långt i från fantastiskt med andra ord. var mest stolt över att jag lyckades klara mig utan ett enda ig öht haha..



haha :'D så fint att du känner så. tycker nog detsamma faktiskt. att ha små konversationer istället för att skriva "tack detsamma" eller dylikt fram och tillbaka.



it's a deal then! utflykter och livemusik. åååh kommer bli ett bra år.



förstår precis hur du menar. det är så mycket lättare att bara ta upp lite av småkrafset på ytan. annars blir det alldeles för invecklat och förstorat.

2010-12-09 @ 21:36:27
URL: http://cargohold.blogg.se/
angelica

sv: Tack! :D Jo men om du verkligen vill ha det, och kännre dig säker på att du vill ha en sådan tatuering med fåglar, så gör det! Lev i nuet! :)



svsv: Ja, det är sant. Håller mig dig där. Mycket jobbigt med sådana personer som fuckar upp allt. Ja, hoppas det blir bättre :)

2010-12-10 @ 09:57:25
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Jen

Vackert och sorgligt! Människor är nog i grund och botten goda och välmenande, men någonstans slår det slint för en del. Vi har även en förmåga att vara giriga, egoistiska och grymma mot andra levande varelser. Kanske oftast utan att förstå själva hur det sårar andra...

:/

2011-01-12 @ 09:38:59
URL: http://pansky.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0