De andra världarna, byggd av ord

En hög med sju böcker bredvid mig. Ingen av dem är väl särskilt tjock men tillsammans bildar de en jättehög. Jag tycker om att läsa, helt försvinna in en annan värld några timmar, njuta av (oftast) välskrivna ord och emellanåt några riktiga pärlor med underbart språk. Johanna Nilsson är att rekommendera på den punkten. Jag läste ut hennes bok De i Utkanten Älskande häromdagen och hennes språk - jag får hjärtklappningar av det och hennes karaktärer är helt.. obeskrivligt fina mitt i deras desperation och olycka, men även lycka och kärlek. Just nu läser jag en bok av Christina Wahlden, som är en av mina favoriter bland ungdomsboksförfattare (dock skriver hon även kriminalromaner). Hon tar upp tunga ämnen såsom vådltäkt, ensamhet, mobbning, prostitution, våld men skriver om dem på ett sådan enkelt sätt ändå. I sommar blir det läsning så mycket jag kan på min lediga tid. Det är nästan bara nu som jag har tid att läsa vad jag vill, när jag vill.

Era Fjärilsord
emma

låter som en bra författare :)

2009-06-09 @ 13:56:13
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/
emma

:) det är så skönt när det blir sommarlov och man kan ligga uppe halva natten och sträckläsa en bra bok! Bara några dagar kvar nu... Just nu håller jag på att läsa 19 minuter av Jodi Picoult, skitbra. Den tycker jag att du ska läsa i sommar. Neej förrsetsen, du MÅSTE ;)

2009-06-09 @ 13:56:17
URL: http://frostflinga.blogg.se/
emma

p.s. gillar att någon har ätit lite på din blogg:)

2009-06-09 @ 13:56:45
URL: http://frostflinga.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0