Snart finns det inga tårar kvar

Om drygt ett år är det min tur att med ett stort leende lämna min skoltid bakom mig. Stort steg rakt in i ett nytt liv. Jag har just nu ingen aning om vad jag vill göra då: resa, studera vidare, arbeta, flytta, stanna kvar eller kanske allting? Det är skrämmande det där, att tänka på att mitt liv om ett år och bara några månader förmodligen kommer vara otroligt olikt det liv jag liver nu. Om mindre än en månad fyller jag arton, blir myndig. Antagligen kommer det inte kännas så mycket mera annorlunda då än vad det gör nu, förutom att jag kommer känna mig lite gammal.

Det är nog snart dags att börja fundera på vad som ska komma härnäst i mitt liv, även om framtiden ter sig långt fram och oviss så måste de det ju göras. Det läskigaste är dock att.. kanske välja fel. Göra ett val man föralltid kommer ångra men förhoppningsvis är jag mer klok än att så. Fast.. även den bäste gör misstag?

Era Fjärilsord
Anonym

Det är så läskigt att bli vuxen.. :S

2009-06-09 @ 19:02:00
rebecca.

Nu gör det ont i hjärtat när jag tänker

på att det är två år kvar tills jag får

bestämma över min framtid.

Två långa år.

2009-06-10 @ 11:26:07
URL: http://buttons.blogg.se/
emma

du kommer klara dig.

2009-06-10 @ 11:44:28
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/
B E A S B L O G G ♥

Hej! Du har inte lust att bidra med en av dina foton i min fototävling? Läs reglerna och skicka redan in ditt foto idag! Good Luck! :)

2009-06-10 @ 14:14:32
URL: http://bbbeas.blogg.se/

Skriv något här!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress/hemligheter: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0